Saturday, December 26, 2009

my Couse


Dalam Hidup Ini.. Tidak ada yang ku rancang sendiri......... bagaikan mimpi saya akhirnya dalam semester terakhir dalam bidang Kejururawatan

esok lusa saya akan berkerja dan menjdai seorang jururawat.

Apakah Jururawat bagi saya?? bidang ini sangat mencabar tetapi pada hari ini saya berharap saya menjadi seorang pekerja yang betul-betul baik..

saya mesti menjadi seorang yang penyayang dan mencintai pesakit. tetapi semuanya sudah jelas..

saya suka melihat pesakit sembuh. haleluyah Tuhan juga suka akan penyembuhan.. kalau dia mahu saya akan hidupkan orang mati juga.. saya mengasihi orang mati. orang kristian yang benar dan berkeyakinan dan beriman dapat menyembuhkan orang yang sakit dengan doa.. kerana yang menyembuhkan itu iyalah Tuhan..

suatu hari nanti Tuhan pasti mengunakan saya untuk kemuliaan dia. saya mesti bersedia. kerana Firman Tuhan sudah terjadi dimana-mana. mukjizat kesembuhan Ilahi berlaku di sana-sini hanya dalam nama Yesus... Ahh saya pasti mencintai Bidang ini...

saya akan melihat yang tidak dapat berjalan bangkit dan bersorak dengan penuh gembira.. saya akan melihat yang lumpuh berjalan dalam penuh keriangan... senyuman pesakit akan kelihatan penuh mengasihi saya apabila saya merawat dia sebaik mungkin.. Tuhan beri saya peluang mencintai Ciptaanmu yang berfikiran itu....

Biar berkat kemulian mu ada di dalam aku... terima kasih kerana memberi rencana yang begitu indah sehingga pada masa ini saya bergelar sebagai Malenurse..

to all Patient..
wait for great Nurse.... its here.. he is coming With her Back up from Heaven.. The most important is loves patient...

Thats all today...

1 comment: